onsdag 12 juni 2013

A-final

Gårdagens tävlingen gick bättre än det gått på länge. Första heatet var ett riktigt tufft heat med båda Jonas och Jonny Wall mm. Kom iväg bra men fick Jonny och en Volvo före mig. Lyckades komma om Volvon på sista varvet och slutade tvåa. Jonas W kom trea och Jonas AW slutade sist. 

Starten i andra blev lyckad men var inte först iväg. Lyckades efter lite ladd att ta mig om ledaren och gick imål som etta!!!!
Jonas fick upp tempot i andra och slutade fyra. 


Tredje heatet var viktigt om det skulle bli finalåka eller inte. Fick återigen till en bra start och o andra kurvan var jag uppe i ledningen. Hade lite strul med att tvåans växel hoppade ur några gånger annars flöt det på bra. Blev ännu en heatseger och a- finalen var ett faktum:-)


En riktigt tajt start på finalen gjorde att jag kom iväg som femma. Men redan på första varvet snurrade en före mig. Vi låg på ett pärlband i fyra varv tills jag såg en lucka. Laddade för kung och fosterland och var förbi....... Men då kom kurvan och det gick inte att ta den i den farten märkte jag. Tillslut blev det en 6e plats men jag var nöjd ändå. Man måste ju försöka:-)




1 kommentar:

  1. Härligt! Kul att det gick bra o att ni hade skoj framförallt!

    SvaraRadera