tisdag 25 maj 2010

Oskarshamnsbilen

Den 5 Juni kommer klanen Wigren dra till Oskarshamn och köra folkrace. Jag, min bror, Jonas W och Pia kommer köra varsin bil om allt går som det ska.

Här nedanför ser ni min pärla som ägs av Jonas W. Oscar kommer att åka i den 900 han köpte av Mats Palmkvist i vintras och Pia kommer åka Saab 900 som inhandlades i Vimmerby-09. Jonas har dock lite jobb kvar för han ska åka med sin Amazon. Motorn har just nu renoverats men lite jobb återstår om man säger så.

I måndags var jag och hämtade denna 99a som Jonas köpte av Holmudd

Stolen är monterad så nu återstår lite riktjobb och titta över bromsarna.

återkommer med mer info.....


8 kommentarer:

  1. skaplig verktygslåda :) men hur fick du upp den på kärran....

    SvaraRadera
  2. Ja du stefan det kan man undra, men en sak är säker att jag körde inte upp på de nya ramperna iaf....:)

    SvaraRadera
  3. De verkar o ta en fruktansvärd tid me dom där nya ramperna

    SvaraRadera
  4. Men de kommer antagligen bli dom bästa ramperna som världen skådat!!!

    SvaraRadera
  5. Undra vilket år bara....

    SvaraRadera
  6. samma år som Golfen blir klar...

    SvaraRadera
  7. Hur går det för dig? Får du någon ordning på Saaben?

    SvaraRadera
  8. Jo då jag hoppas att den ska bli klar till helgen, har blivit sena kvällar så jag har inte hunnit uppdatera bloggen på länge.

    SvaraRadera