tisdag 3 februari 2009

Heldag i garaget (igen)




Stolar och bälten monterade, ingen lek skulle det visa sig. Det är ju inte jätte gott om plats i en golf 2 med GA Jumbo stolar.....



Vita blinkersglas har man egenhändigt fixat till.

Ett litet paket kom på posten idag, Cupspeglar blir så mycket snyggare än vanliga.





Instrumenten är ombyggd till kolfiber och nya brytare...



Herr Jemsö har snidat till en mycket fin tidtagarurshållare (självklart i kolfiber) samt en tidkortsklämma.


Bälten samt lurarna sitter på plats....

Här sitter vi bra:)


Som sagt körde Mange och jag en heldag idag och fick ganska mycket gjort, vi fortsätter småpilla med lite allt möjligt medans vi väntar på lack.

9 kommentarer:

  1. Du är snäll o uppdaterar den här sidan nu så hela världen kan beskåda den enormt potenta klockhållare som jag har byggt ikväll!! Inget jävla skit minsann!! Hej hej!!!

    SvaraRadera
  2. Är du nöjd nu svetsarn:) den ser ok ut inte mer...

    SvaraRadera
  3. Du är som kärringar, du blir aldrig nöjd!! De måste ha varit den förbannade tråden idag....
    Jag går väl o lägger mig o berömmer mig själv lite, för det är väl den enda chansen o få beröm i det här teamet:)!!!!

    SvaraRadera
  4. Det var inget fel på svetstråden:) Du är så duktig så.....

    SvaraRadera
  5. Tjena. Det ser bra ut grabbar. Vart beställde ni speglarna ifrån, vill också ha =)) Jemsö// fin klock hållare! //Palmqvist

    SvaraRadera
  6. Tja Mats!! De är ju kul att nån tycker de blir fint de man gör:) Vi köpte speglarna o adapterplattorna på realcar.se!! Hur går de med hemsidan, vi är nyfikna!!! Hej på re

    SvaraRadera
  7. Tycker ni gör ett toppen jobb! önskar jag hade den energin just nu att skruva så mycket som ni gör =) finns det inte en modell mindre speglar på realcar också? tyckte jag såg nån sån, typ "race spegel" eller vad det stod. Jag ska försöka fixa igång sidan men inte så lätt när man är totalt kass på datorer! vart får ni tag i all kolfiber?? skapligt ha begär när man ser allt ni fixar i det svarta guldet =))//Mats

    SvaraRadera
  8. Dom har ju hur många speglar som helst o välja på så de finns säkert de du vill ha!! Vi köpte ju på oss en jävla massa kolfiber från KH motorsport när vi byggde om instrumentpanelen på kadetten men nu börjar förrådet o ta slut!! De är ta me faan som en drog me kolfiber, man bara måste ha!! Dom har ju kolfiberark på realcar med!

    SvaraRadera
  9. Kolfiber är kul, som sagt det börjar sina i förrådet nu. Ja vi vet hur det känns, med kadetten hade vi inte alltid jätte mycket energi att skruva. Nu är det skoj igen. Du får fixa en blogg, till och med jag kan ju det:)

    SvaraRadera